Rozmowa o pracę w sklepie odzieżowym

Aktualnie panujące trendy w modzie najłatwiej zauważyć obserwując w jaki sposób ubierają się ludzie, których mijamy na ulicy. Mało kto potrafi uszyć samodzielnie. Chętnie więc korzystamy z tego, co oferują nam sklepy odzieżowe. Ich pracownicy są gotowi do odpowiedniej obsługi klienta przy prezentacji najnowszej kolekcji. Jeżeli to do ciebie niedawno zadzwonił właściciel butiku z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną, wykorzystaj swoją szansę. Napisaliśmy specjalnie dla ciebie poradnik, który ułatwi twój proces przygotowań. Ze swojej strony życzymy ciekawej i owocnej lektury. Zaczynajmy!

Pracownicy sklepów odzieżowych muszą być nastawieni przyjaźnie do klienta od momentu przekroczenia przez niego progu butiku. Pracodawcy najchętniej widzą w swoich szeregach osoby, które nie tylko będą gotowe zająć się efektywną sprzedażą, ale także zadbają o to aby w sklepie panował porządek a towar był należycie wyeksponowany. Zakres obowiązków pracowniczych jest więc bardzo szeroki. Jedną z najbardziej poszukiwanych cech personalnych jest cierpliwość. Zdarzają się klienci niezwykle wymagający i szczegółowo wypytujący i najdrobniejsze szczegóły dotyczące towaru. Konieczna jest także przyjemna osobowość, która zainspiruje do częstych i bogatych zakupów w obsługiwanych przez ciebie sklepów odzieżowych. W Procesie rekrutacyjnym mogą brać udział osoby pełnoletnie niezależnie od płci i wieku. Pomocna może okazać się także znajomość języków obcych szczególnie przy pracy w miastach turystycznych.

Rozmowa z pracodawcą jest spotkaniem oficjalnym. Okaż jej należny szacunek i przeczytaj poniższe punkty. Zawarliśmy w nich najważniejsze informacje dotyczące tego w jaki sposób powinnaś się zachowywać aby odnieść sukces. Przemyśl je uważnie.

  1. Przygotowania zacznij od sprawdzenia zawartości twojej garderoby. Nie musisz zakładać garnituru czy garsonki. Jednak pamiętaj, że aplikujesz do pracy w sklepie odzieżowym. Załóż ubrania, które podkreślają atuty twojej sylwetki.
  2. Zaplanuj czas tak, aby na miejscu spotkania stawić się kilkanaście minut przed wyznaczonym czasem. Spóźnienia są niedopuszczalne!
  3. Bądź przygotowana na pytania sprawdzające twoje przygotowanie teoretyczne. Rekruter może zapytać np. o sposoby tuszowania szerokich bioder albo podkreślania tzw. talii osy. W ramach przygotowań zapoznaj się z treścią popularnych poradników stylistycznych.
  4. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej zaprezentuj się przede wszystkim jako osoba cierpliwa. Musisz wzbudzić zaufanie twojego pracodawcy. Mile widziana jest dobra odporność na efektywna pracę w warunkach stresowych i szybkie nawiązywanie kontaktów z klientami.  Niezwykle pomocne są rozwinięte umiejętności z komunikacji interpersonalnej oraz wysoka kultura osobista.
  5. Przygotuj autorki plan poprawy jakości obsługi klientów.
  6. Zabierz ze sobą oryginały przesłanych dokumentów oraz certyfikaty i dyplomy potwierdzające dodatkowe umiejętności np. kursu obsługi kasy fiskalnej.

Powodzenia! Trzymamy kciuki za powodzenie twojego interview!

Opublikowany przez Mariusz Bachrynowski

Mariusz Bachrynowski od lat zajmuje się rekrutacją dla firm z obszaru IT i nowych technologii. Absolwent socjologii na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzieli się na łamach serwisu pupstrzelin.pl